27 Aralık 2011 Salı

Kıskanmak


Yönetmen: Zeki Demirkubuz
Yazan: Zeki Demirkubuz, Nahid Sırrı Örik (Kitap)
Oyuncular: Berrak Tüzünataç, Serhat Tutumluer, Nergis Öztürk

Dürüst olmam gerekirse, çok sevmeme ve içinde bulunduğum süre içinde çok mutlu olmama rağmen sinemayı aksatan ve daha çok film izlemesi gereken, ortalama bir seyirciyim. İşte bunun kanıtlarından biri de Kıskanmak filmini henüz 15 gün önce izleyebilmiş olmam.

Türk yönetmenler içinde peşinden gidilebilecek, yol gösterici olabilecek kim var diye sorsanız aklıma ilk gelecek isimlerden biridir Zeki Demirkubuz. Sadece Kader filmi bile Türk sinema tarihi için bir mihenk taşıdır, en azından hikaye ve oyunculuklar anlamında. Kader,  etkisi uzun süre geçmeyecek bir filmdi ve geçmedi de.

Geçtiğimiz günlerde D&R'da dvdsini görüp, ben bu filmi neden izleyemedim diyerek almıştım. Sonunda 2 hafta önce izlemeyi başardım.

Film, bir kitaptan uyarlama. Orta yaşlı bir mühendisle evlenmiş güzeller güzeli bir genç kızın, kocasını aldatmasını ve aldatması yüzünden değil de, görümcesinin zamanla içinde büyüttüğü kıskançlık yüzünden almak istediği bir intikamın kilit parçası olmasını ve yaşananları anlatıyor.

Hikayenin çıkış noktası çirkin bir kadının kıskançlıkla intikam alma duygusu ve fırsatını bulduğunda ne derece kötü olabileceği. Genel olarak yavaş ilerleyen bir film, yönetmenin önceki filmlerine oranla biraz daha kopuk bir akışı var, belli hikayeleri, özellikle kıskanç görümcenin hikayesini detaylı incelese ve anlatsa belki çok daha güzel olabilecekken, belki de gizemi bozmamak adına sadece hikayesinin ne olduğunu karaktere anlattırmakla yetinmiş. Genelde kitap uyarlaması olan senaryolar detaylardan kurtulmak adına hikayenin önemli parçalarını atlayabiliyor. Filmin genelinde kitabı da okumadığım için böyle bir durum sezmedim.

Filmin karanlık ortamı, etkileyiciliğini arttırmış, karanlık bir film olmasını sağlamış ki bunun amaçlandığını düşünüyorum. Aldatmak ya da aldatılmak aslında içimizde büyüttüğümüz intikam ve kıskançlık duygularını tetikleyen ufak bir araç olarak gösterilmiş filmde, bu da bu hassas konuya değişik ama bir çok açıdan doğru bir bakış açısı olmuş. (En azından filmin hikayesi içinde öyleydi)

Oyunculuklara gelince mühendis rolündeki Serhat Tutumluer'e fazla iş düşmemiş,o yüzden olumlu ya da olumsuz eleştirilebilecek bir performans olarak görmüyorum. Kıskanç görümce rolündeki Nergis Öztürk'ün performansını iyi bulduğumu söyleyebilirim. Nergis Öztürk'ün o az konuşan, kasvetli havası tam da psikolojisine uygun olmuş ve o etkiyi bizler üzerinde hissettirmiş. Berrak Tüzünataç'a gelince genel olarak oyunculuk becerilerinin yüksek olmadığını düşündüğüm biridir kendisi. Bu film de de beni yanıltmamış, vasatı aşamamış bir performans. Daha neşeli, daha canlı bir karakter olabilirdi, konuşurken bile sanki bir yapmacıklık var üstünde ya da bana öyle geliyor, bilemiyorum.

Film genel olarak izlenmeye değer ama bekleneni vermeyen bir film olarak nitelendirilebilir. Yönetmen koltuğunda Zeki Demirkubuz görülünce insan ister istemez beklentisini yükseltiyor ama bu sefer beklentinizi karşılamayabilir.

Not: D&R'da dvdleri mevcut, son derece de uygun fiyatlarla satışta, alıp izlemeniz tavsiyemdir.

Hepinize iyi seyirler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder