16 Mart 2010 Salı

The Lovely Bones




Yönetmen: Peter JACKSON
Oyuncular: Rachel Weisz, Mark Wahlberg
Yazanlar: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson..Novel By Alice Sebold

Sizin cennetiniz nasıl?

14 yaşında, küçük bir kızın gözünden; ölümü, arada kalmanın hikayesini ve cennetin tasvirini yapan, gerçekten güzel bir film olmuş.
Film küçük bir kızın, mahalleye taşınan gizemli komşu tarafından öldürülmesi ve cinayet ortaya çıkmadığı için kızın dünya ile cennet arasında kalışını anlatıyor. Ölümü onun gözünden tarif ediyor, ailesinin gözünden verdiği acıları hissetmenizi sağlıyor.
Oyunculuklar açısından umduğumu buldum diyemem ama herkes rolünü gerektiği kadar yapmış, en fazla Susan Sarandon'ı beğendim, her zaman olduğu gibi döktürdüğü sahneler var.
Peter Jackson için söylenecek fazla söz yok, her zaman olduğu gibi yine kendine özgü mekanlar yaratarak onları etkileyici bir biçimde tasvir etmiş. Cennet, oradan dünyanın görünüşü, bir ölümün sadece hayatta kalanlara değil, ölenlere de bazı acılar verdiği gibi konuları oldukça güzel işlemiş.
Bazen "The Fountain" filminin havasını uyandırdı diyebilirim, ama gerçekten bazen ve çok nadir durumlardı bunlar.
İzlemeye değer, güzel ve sürükleyici bir film. Size nasıl bir cennet beni bekliyor diye düşündürebilir, eğer cennetin veya cehennemin varlığına inanıyorsanız.
Her film bir soru sorar bana göre bu filmin sorusuna şimdilik cevap bulamadım, ama zamanı gelince ben de dahil herkes eminim bulacaktır.
Susie'nin cenneti kendi gibiydi, umarım bizimkiler de öyle olurlar.
Not: Film halen gösterimde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder